Vernissage Sanningslandet

image212

CANDYLAND, Gotlandsgatan 76

Vernissage fredag 22 februari kl. 17-20
Öppet lördag?söndag kl. 14?17, t.o.m. 2 mars.


Sanningslandet är en plats i Norrbotten. Jag har aldrig varit där och vet inte hur det ser ut, men jag hittade namnet på den stora kartan över Norrbotten som hänger i mitt kök. Det är ett vackert och fantasieggande ord, Sanningslandet. Vart kan Sanningslandet finnas för mig? En sanning är ett påstående som överensstämmer med verkliga förhållanden. Tanken föddes i mitt kök. Köket är en vardaglig plats där vi är varje dag för att laga och äta mat, äta är en av de delar som ingår i vardagslivets verklighet, den verklighet som vi alla delar med varandra. Alla har vi våra drömmar och tankevärldar, de är unika och personliga. Under novemder 2007 arbetade jag med screentryck på Lower East Side Printshop i New York.

Cecilia Enberg

CANDYLAND
Gotlandsgatan 76
116 38 Stockholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback