En uppstoppad hund

I kväll sänds första delen av En uppstoppad hund på SVT. Det är nu 20 år sedan Staffan Göthes pjäs hade premiär på Norrbottens teatern i Luleå. Jag såg uppsättningen då och jag har också sett en uppsättning på Teaterhögskolan någon gång i slutet av 90-talet. Pjäsen är speciell för mig för det var min första stora teaterupplevelse. Jag kommer i håg flera repliker och att jag och mina klasskamrater pratade om pjäsen efteråt och härmade de olika karaktärerna. Den utspelar sig i Norrbotten och är en lång episk berättelse om livet och vad det är och var det tar vägen. Jag har också arbetat på Norrbottens teatern som dekormålare.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej, hoppas att tv-produktionen uppfyllde dina förväntningar... eller förväntningar och förväntningar, men när en sak är speciell för en och man har en viss bild av hur den är så vill man inte att det ska förstöras av en "dålig" version. Själv tyckte jag mycket om serien, dock har jag inte sett den i teaterform och hade därmed inget att jämföra mot tyvärr...
Trevlig lördagkväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback